Doorlopende arbeidsmarktcampagne
Doel/opbrengst
Het positieve verhaal van werken in het onderwijs wordt uitgedragen. Zie Educatieve praktijkroute HAVO waar dit wordt uitgedragen.
Plan van aanpak
Platformactiviteiten voor een doorlopende arbeidsmarktcampagne en -communicatie:
• (door)ontwikkelen arbeidsmarktstrategie;
• overige content ‘Endanbenjeleraar.nl’ (informatie over opleidingen en zij-instroomtrajecten, aansprekende verhalen van ambassadeurs, Uurtje voor de klas etc.);
• promotie- en kennismakingsactiviteiten voor specifieke doelgroepen: (bijna) schoolverlaters, studenten in hbo en wo, sectoren die raakvlakken hebben met tekortvakken.
De volgende ideeën voor arbeidsmarktcommunicatie verder uitwerken:
• ambassadeursrol nieuw leven inblazen (alle regio’s) en inzetten in employer branding;
• aanbieden van een podium voor employer branding van alle deelnemende scholen:
I informeren: activiteiten in een centrale kalender (door scholen zelf of door het platform);
II zwaan-kleef-aan: mogelijkheid tot deelname aan activiteiten van anderen;
III collectieve aanpak: vormgegeven door het platform voor sector of onderwijsbreed.
Tijdspad
Per direct: Concept strategie en takenpakket
uitwerken én bemensing vanuit deelnemende
scholen organiseren;
2 tot 6 maanden: Uurtje voor de klas 2024, voorbereiding campagnes 2024-2025, presentatie en zichtbaarheid recruitment organiseren;
Lange termijn: Uitwerken employer branding.
Evt. website doorontwikkeling;
Doorlopend: Huidige activiteiten MPO (Uurtje voor de klas, zichtbaarheid Endanbenjeleraar.nl in media etc.)