Bovenschoolse recruiter

bookmark_border Werven en Matchen
storefront

Doel/opbrengst

Meer (moeilijk vervulbare) vacatures worden met elkaar ingevuld, er vindt meer instroom in lerarenopleidingen plaats, we besparen op advertentie-/ wervingskosten en de concurrentie tussen scholen op de arbeidsmarkt wordt verminderd. Er is overlap met Doorlopende arbeidsmarktcampagne.

Plan van aanpak

Wij vormen een hybride arbeidsmarkt- en recruitmentplatform ,dat zich richt op twee hoofdtaken:

• Recruitment (vacatureplaatsing, werving incl. actieve search van buiten het onderwijs);
•Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding (sectoraal(po/vo/mbo/hbo en sector overstijgend).

Dit platform werkt fysiek en virtueel (hybride) en wordt bemenst door recruitmentspecialisten vanuit po en vo. Het platform kan onderdeel zijn van het entreeloket, mits dat hybride is. Recruitment / arbeidsmarktcommunicatie is interne-vraag-afhankelijk, terwijl de loketfunctie m.b.t. informatievoorziening over opleidingen etc. ’externe-vraag-afhankelijk’ is.

double_arrow
Werven & matchen

Recruitmentactiviteiten van het platform

• verzorgen vacaturebank ‘Endanbenjeleraar.nl’;

• relatie onderhouden met scholen;

• opzetten en onderhouden talentpool (vasthouden van potentiële kandidaten, mensen die nog niet ‘binnen’ zijn);

• onderhouden van contacten met andere vertegenwoordigers van het ‘loket’;

• ondersteuning van scholen bij actieve search van kandidaten voor (moeilijk vervulbare) onderwijsvacatures, via bestaande netwerken, LinkedIn, een-op-een;

• arbeidsmobiliteit tussen sectoren (primair tussen po en vo, eventueel ook mbo, hbo).

double_arrow
Werven & matchen

Recruitmentactiviteiten om verder uit te werken

• onderzoeken en monitoren van potentieel in de markt;

• advies over loopbaanmogelijkheden en matching van ‘switchers’.

date_range
Werven & matchen

Tijdspad

Per direct: Concept strategie en takenpakket uitwerken én bemensing vanuit deelnemende scholen organiseren;

2 tot 6 maanden: Uurtje voor de klas 2024, voorbereiding campagnes 2024-2025, presentatie en zichtbaarheid recruitment organiseren;

Lange termijn: Uitwerken employer branding. Evt. website doorontwikkeling;

Doorlopend: Huidige activiteiten MPO (Uurtje voor de klas, zichtbaarheid Endanbenjeleraar.nl in media etc.)